Aktuálně
Sociální sítě

2.1.2018 |

celý článek

Hledáme spolehlivé tazatele pro dlouhodobou spolupráci

1.1.2018 | FOCUS ke své práci potřebuje spolehlivé a pracovité lidi, protože bez nich by nemohl nabízet svým klientům služby a výzkumy v té nejlepší kvalitě.

celý článek

Čechům vadí dvojí kvalita potravin v Evropě, ukázal průzkum. Nevěří těm z Polska, Číny a Německa

21.2.2016 | Podle nového průzkumu Státní zemědělské a potravinářské inspekce považuje více než čtvrtina dotazovaných různou kvalitu potravin v Evropě za manipulaci. Skutečný důvod podle spotřebitelů spočívá v tom, že výrobci šetří na dražších surovinách. Mezi nejvíce falšované potraviny podle spotřebitelů patří zejména uzeniny, marmelády či lihoviny. Podle ministra zemědělství je důležitá edukace zákazníka a jeho zpětná vazba obchodníkovi.

celý článek

Atraktivita krajů ČR pro trávení dovolené

16.2.2016 | Za nejatraktivnější kraje ČR pro trávení dovolené či prodloužených víkendů považují obyvatelé ČR kraje Jihočeský (láká 56 %), Jihomoravský (55 %) a Vysočinu (46 %).

celý článek

Čechům vadí dvojí kvalita potravin v Evropě, ukázal průzkum. Nevěří těm z Polska, Číny a Německa

21.2.2016 | Podle nového průzkumu Státní zemědělské a potravinářské inspekce považuje více než čtvrtina dotazovaných různou kvalitu potravin v Evropě za manipulaci. Skutečný důvod podle spotřebitelů spočívá v tom, že výrobci šetří na dražších surovinách. Mezi nejvíce falšované potraviny podle spotřebitelů patří zejména uzeniny, marmelády či lihoviny. Podle ministra zemědělství je důležitá edukace zákazníka a jeho zpětná vazba obchodníkovi.

V rámci sociologického výzkumu zpracovaného pro Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci (SZPI) byli čeští spotřebitelé dotázáni, jak vnímají situaci, kdy řada zahraničních výrobců potravin dodává pod stejným názvem na různé národní trhy výrobky s odlišným složením. Dle některých projektů zveřejněných v posledním období se složení potravin určených pro český trh liší od složení potravin určených pro staré členské státy EU a to na úkor českého spotřebitele. Jde zejména o použití méně hodnotných složek potravin určených pro český trh. Výrobci obvykle uvádějí, že důvodem pro odlišné složení jsou odlišné požadavky a očekávání spotřebitelů na jednotlivých národních trzích, zejména v oblasti chutě potraviny.

Výsledek výzkumu jasně ukázal, že tuzemský spotřebitel se s tímto vysvětlením neztotožňuje. Plných 88% spotřebitelů uvedlo, že se jich praxe odlišného složení potravin pro český trh dotýká a že jim vadí, přičemž 36% spotřebitelů uvádí, že tento postup považuje za „nehoráznou manipulaci“. Pouhá 4% respondentů řekla, že jim postup výrobců nevadí.

Celkem 77% spotřebitelů ve výzkumu uvedlo, že nesouhlasí s argumentem výrobců o odlišných preferencích a chutích spotřebitelů v jednotlivých státech. Nadpoloviční většina - 54% - přitom uvedla, že „vůbec nesouhlasí“. Zcela souhlasila jen 3% respondentů.

Za skutečný důvod pro jiné složení potravin označilo 51% spotřebitelů snahu firem ušetřit na českém trhu na dražších surovinách, a proto jich používají méně, 38% respondentů důvod spatřuje v tom, že firmy pracují s upřednostňováním nízké ceny před kvalitou tuzemskými spotřebiteli.

Výzkum byl zpracován agenturou FOCUS na vzorku 1019 respondentů dle kvótního výběru na základě dat ČSÚ.

Více informací naleznete na webových stránkách SZPI.

© 2015 Focus Agency
vytvořilo Anything Studio